Prematurbloggen.blogg.se

Här skriver jag om min son som föddes med ett akutsnitt i vecka 34+4 pga havandeskapsförgiftning. Han var 30%mindre än vanliga barn i denna vecka, vägde endast 1710gram. 3 veckor senare upptäcktes ett hjärtfel. Här kan du läsa om vår familjs stora resa. Instagram: Sarajonsson94 🌸

56 mil hemifrån i en liten sjukhusbubbla.

Publicerad 2016-04-08 14:30:04 i Allmänt,

När man får ett sjukt barn och man lämnar hela sitt liv för att finnas vid sitt barn. Man lämnar jobbet, allt socialt man haft tidigare så som träning, hobbyer, träffa vänner och allt man tidigare gjort i sin vardag. För att resa genom hela Sverige till den bästa vården och hjälpa sitt barn. 
Allt ens liv består av är sjukhusvård i sjukhusmiljö, träffa olika sköterskor och alla människor man träffar är folk som endera tar hand om sjuka barn eller föräldrar med sjuka barn. Allt består av sjukdom, allt man pratar om är hur de går om de går framåt. Man är verkligen i en bubbla där bara barnets bästa går att tänka på. Dagarna går i repris man träffar samma folk och är i samma miljö. 
I tremånader har vi varit i denna bubbla!!! Ända människorna man träffat är varandra, Melker  och någon sväng våra föräldrar. 
Inte träffat mina älskade brorsbarn sen förra året! Inte träffat mina vänner sen förra året! Inte träffat min släkt sen förra året! 
Hela ens liv har stannat upp och har bara ett enda fokus och det är Melker. Han är hela vårat liv och de enda som betyder nått, men Gud vad man hade önskat sig en riktig vardag med ett riktigt småbarnsliv. 

När jag blev gravid längtade jag efter allt dedär vanliga mysiga med småbarn. Åka till BVC för mätning och vägning, åka på öppna förskolan, ta fika på stan med vänner, njuta av mammaledigheten, gå på babysim (å vad jag hoppas han kan göra de när vi kommer hem, även fast han har sond!)  
Det är så fruktansvärt mycket som vi missat! 






Kommentarer

Postat av: Marion

Publicerad 2016-04-09 20:36:46

Kram till dig Melker o din familj kämpa på snart är du hemma

Postat av: Tobias

Publicerad 2016-04-10 21:57:52

@ anonym; Vart är empatin? Det är oerhört svårt för er som inte tillbringat tid bredvid sitt allvarligt sjuka barns säng att sätta er in i situationen. Man behöver lufta och ventilera bäst man kan. Har själv en dotter på knappt två år som hittills genomgått fem stycken hjärtoperationer, har aldrig tvekat att visa upp henne för världen. Det må vara jobbigt att se bilderna, men under sjukdomen finns ett oerhört älskat barn. Som FINNS!

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-04-11 02:29:03

Hej,
Styrkekramar till er! Har en son som opererat hjärtat så jag vet hur det känns. Vill bara säga att det kommer bli bra! Jag lovar att allt detta kommer bara vara en liten period och sen kan ni njuta av att vara hemma och bara njuta av vardagen! Jag ber för er 💕

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-04-15 11:16:44

Hej! Jag halkade in på din blogg av ren slump, men undrar vad det var för slags hjärtfel som upptäcktes? Ni gör det bra och att lillen är stark är det ingen tvekan om ☺ kram!

Svar: Hej! Han har en stor VSD. Ja han är en kämpe ❤️
Sara jonsson

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-04-15 21:33:14

Hej! Vet precis hur du känner. Vår son föddes i november ifjol med två svåra hjärtfel, vi bodde på sjukhus nästan två månader långt hemifrån. Jag vill trösta dig med att ni kommer hinna göra allt du drömmer om ❤️ Kram! Min blogg är idasofiajohanna.wordpress.com

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara jonsson

Jag är 21 år och nybliven mamma till en underbar pojke som tyvärr måsta tas ut tidigare än beräknat 34+4 pågrund av svår havandeskapsförgiftning och att han ej växte som han skulle där inne. Han vägde endast 1715 gram och var 42 cm när han kom, men är en pigg och livlig kille med ett jäkla humör 😃

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela