Prematurbloggen.blogg.se

HĂ€r skriver jag om min son som föddes med ett akutsnitt i vecka 34+4 pga havandeskapsförgiftning. Han var 30%mindre Ă€n vanliga barn i denna vecka, vĂ€gde endast 1710gram. 3 veckor senare upptĂ€cktes ett hjĂ€rtfel. HĂ€r kan du lĂ€sa om vĂ„r familjs stora resa. Instagram: Sarajonsson94 🌾

Melkers valborgsfirande 😃

Publicerad 2016-04-30 21:08:44 i AllmÀnt,

Imorse var de storhandling, göra iordning efterrĂ€tt och stĂ€ds huset pĂ„ schemat för oss dĂ„ vi skulle bjuda vĂ„ra förĂ€ldrar pĂ„ trerĂ€tters. Vi blev klara vid 12 och strax efter 13 Ă„kte vi till Marmavallen för att fira Valborg. Vi gick gĂ„bingo, tipspromenad och Melker var kĂ€ndis i Marma tror jag dĂ„ alla kom och kollade ;) 
Melkers kusiner kom ocksĂ„ och Albin var överlycklig över att se Melker dĂ„ han Ă€r sĂ„ otroligt stolt över honom! ❀ han gĂ„r och berĂ€ttar för alla att han har en kusin som heter Melker som har hĂ„l i hjĂ€rtat, gullungen! ❀ 
Imorse nĂ€r jag var till dem för att hĂ€mta en planka, första gĂ„ngen jag trĂ€ffade dem riktigt sen julafton kommer Albin och ger mig en lĂ„Ă„Ă„ngt kram och sĂ€ger att han saknat mig och Ă€lskar faster! AssĂ„ hur rörd blir man inte! Han Ă€r den första personen som jag riktigt Ă€lskat, min fina fina brorson! Som jag trĂ€ffat varje dag nĂ€r han föddes och blivit lite sĂ€mre pĂ„ slutet men nĂ€stan varje vecka iaf! Och nu varit ifrĂ„n dom i 4 mĂ„nader!! Milton var lite mer reserverad till en början men fick Ă€ven en kram Ă„ puss dĂ€r! ❀ 

Efter vi varit pĂ„ vallen Ă„kte vi hem till oss och mamma och pappa och Tomas mamma kom för att Ă€ta! Blev skagentoast till förrĂ€tt, plankstek till huvudrĂ€tt och vaniljpannacotta till efterrĂ€tt! 😃 nu ligger Melker helt utslagen pĂ„ soffan dĂ„ han varit vaken hela dagen i princip dĂ„ de varit sĂ„ mycket omkring honom! Nu hoppas vi han forsgter sova till imorgon bitti! 











Kommentarer

Postat av: Nadja

Publicerad 2016-05-01 14:38:18

Wow,vilken liten kĂ€mpe ni har! ★ Har just ögnat igenom din blogg. Stark liten kille! đŸ’Ș Har sjĂ€lv tre prematurer och vet hur jĂ€kla tufft det Ă€r att bo pĂ„ sjukhuset. Ha det sĂ„ bra!

Postat av: Nadja

Publicerad 2016-05-01 14:38:20

Wow,vilken liten kĂ€mpe ni har! ★ Har just ögnat igenom din blogg. Stark liten kille! đŸ’Ș Har sjĂ€lv tre prematurer och vet hur jĂ€kla tufft det Ă€r att bo pĂ„ sjukhuset. Ha det sĂ„ bra!

Postat av: Nadja

Publicerad 2016-05-01 14:38:21

Wow,vilken liten kĂ€mpe ni har! ★ Har just ögnat igenom din blogg. Stark liten kille! đŸ’Ș Har sjĂ€lv tre prematurer och vet hur jĂ€kla tufft det Ă€r att bo pĂ„ sjukhuset. Ha det sĂ„ bra!

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-05-04 08:31:48

Visste ni innan söta Melker kom att det var nÄgot tok med hans hjÀrta?

Kommentera inlÀgget hÀr
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara jonsson

Jag Ă€r 21 Ă„r och nybliven mamma till en underbar pojke som tyvĂ€rr mĂ„sta tas ut tidigare Ă€n berĂ€knat 34+4 pĂ„grund av svĂ„r havandeskapsförgiftning och att han ej vĂ€xte som han skulle dĂ€r inne. Han vĂ€gde endast 1715 gram och var 42 cm nĂ€r han kom, men Ă€r en pigg och livlig kille med ett jĂ€kla humör 😃

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela