Prematurbloggen.blogg.se

Här skriver jag om min son som föddes med ett akutsnitt i vecka 34+4 pga havandeskapsförgiftning. Han var 30%mindre än vanliga barn i denna vecka, vägde endast 1710gram. 3 veckor senare upptäcktes ett hjärtfel. Här kan du läsa om vår familjs stora resa. Instagram: Sarajonsson94 🌸

Tbx i Göteborg pga fel i vården 😡

Publicerad 2016-04-04 17:09:15 i Allmänt,

I lördagskväll bestämde Gävle att dom inte vågade ha oss ikvar där, med melkers tillstånd. Han hade hemska indragningar, snabbandad och låg saturation. Då blev han flugen med helikopter till Uppsala. Jag och Tomas fick åka hem och packa väskan och lämna bilen och satt oss i taxin 23.30 till uppsala. Så vid 01.30 kom vi fram och träffa Melker på barn intensiven. Jag och Tomas fick sen spendera natten på världens minsta och hårda soffa. 
På förmiddagen på söndagen beslutas de att melker ska flyga ner till Göteborg igen! 

16.11 sätter vi oss på tåget ner och 19.30 får vi samtal att Melker har landat då dom blev förskjuten och flög senare. Vid 21 var vi framme och fick än en gång gå upp till intensiven. 

Det är konstaterat att melkers tillstånd beror på för mycket vätska i lungorna. Han har hjärtsvikt och jobbigt med andningen, hög puls och högt blodtryck. Allt detta pga fel dosering av medicin i Gävle som pågick i 2 veckor! Det är av ren slump felet upptäcktes och hade kunnat fått ännu värre konsekvenser!! Vi har nu iaf gjort en anmälan för detta ska verkligen inte hända! Fel på en så viktig medicin, melkers viktigaste! De känns så förjävligt att vi ska behöva ligga inne såhär igen och han ska må så dåligt för att dom gjort fel! Blir så arg när ja tänker på de så ja vet inte vad! Vi vill bara kunna mysa hemma! 

Imorse blev iaf Melker flyttad från intensiven till övervakning på hjärtavdelningen. 










Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-04-04 20:52:12

Så dåligt 😈😈😈

Postat av: Ullis

Publicerad 2016-04-05 10:54:29

Lilla, lilla hjärtat! 💖 Sånt får bara inte hända! 😢 Men det är tur ni är i goda händer nu, där finns ju expertis! Jag håller mina tummar för att Melker blir frisk snart! Och jag beundrar er styrka! Bamsekraaaaamar till er och ta väl hand om er! 💖

Postat av: Ullis

Publicerad 2016-04-05 10:54:32

Lilla, lilla hjärtat! 💖 Sånt får bara inte hända! 😢 Men det är tur ni är i goda händer nu, där finns ju expertis! Jag håller mina tummar för att Melker blir frisk snart! Och jag beundrar er styrka! Bamsekraaaaamar till er och ta väl hand om er! 💖

Postat av: Michaela

Publicerad 2016-04-07 15:02:57

Så bra att de upptäckte felet o att ni anmält det inträffade! Sånt här får inte hända speciellt inte på ett så litet barn!! Fy farao! Hoppas allt går åt rätt håll för lille Melker nu

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara jonsson

Jag är 21 år och nybliven mamma till en underbar pojke som tyvärr måsta tas ut tidigare än beräknat 34+4 pågrund av svår havandeskapsförgiftning och att han ej växte som han skulle där inne. Han vägde endast 1715 gram och var 42 cm när han kom, men är en pigg och livlig kille med ett jäkla humör 😃

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela