Prematurbloggen.blogg.se

Här skriver jag om min son som föddes med ett akutsnitt i vecka 34+4 pga havandeskapsförgiftning. Han var 30%mindre än vanliga barn i denna vecka, vägde endast 1710gram. 3 veckor senare upptäcktes ett hjärtfel. Här kan du läsa om vår familjs stora resa. Instagram: Sarajonsson94 🌸

Kom till avdelningen och hela läkarteamet står runt Melker..

Publicerad 2016-03-15 20:09:52 i Allmänt,

Jag och Tomas fick tillslut rätt igår och Melker fick komma upp till iva igen efter 3 timmar på hjärtavdelningen. 
Och tur säger jag att vi låg på för att han skulle upp! 
Han fick aldrig CPAP när han kom till iva utan dom ville ha honom där utefall de blev sämre och han behövde CPAP då de då skulle gå fortare att sätta den. 

Imorse när jag och Tomas kommer till avdelningen står hela läkarteamet runt Melker och sätter CPAP då han var helt marmorerad och hade kämpigt med andningen! Och det pratades till och med om att lägga honom i respirator. Jag vill inte ens tänka på vad som hade hänt om vi inte låg på att han skulle upp till iva, vad hade hänt om han var på avdelningen!? Ja de var inte den roligaste synen sådär direkt på morgonen då allt såg så bra ut igår och vi trodde vi skulle bli nerskickad till avdelningen igen. 

Virusprovet som tagits visade att Melker hade metapneumovirus som är ett rs liknande virus, så nu räknat vi allafall med fleeera dagar på iva med CPAP innan vi får komma ner till avdelningen. Så kämpigt när vi var så nära hemgång när vi hamnade i Gävle och allt såg bra ut så kommer de störta bakslaget som kan komma.

 Innan virusprovet kom pratades de även på att andningssvårigheterna kunde bero på att bandet som satts runt lungorna kunde sitta för löst. Därav svårigheterna och att de kanske måsta göra en ny operation för att sätta bandet hårdare, så det var ändå en stor lättnad när virusprovet visade positivt på ett sätt så de inte behövdes operation igen..








Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-03-15 21:50:09

Lilla kämpe!❤️💪🏼

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara jonsson

Jag är 21 år och nybliven mamma till en underbar pojke som tyvärr måsta tas ut tidigare än beräknat 34+4 pågrund av svår havandeskapsförgiftning och att han ej växte som han skulle där inne. Han vägde endast 1715 gram och var 42 cm när han kom, men är en pigg och livlig kille med ett jäkla humör 😃

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela